معرفی کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری
معرفی کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری
اهداف کانون شکوفایی و خلاقیت
کانون شکوفایی خلاقیت و نوآوری به عنوان هسته داخلی و اولیه مرکز رشد و به منظور حمایت از توسعه خلاقیت و ارتقاء نوآوری و ایدهپردازی، ایجاد شده است. این مرکز با برنامهریزی و ارائه خدمات حمایتی و پشتیبانی از ایجاد و توسعه اولیه هستههای نوآور و خلاق توسط اساتید، دانشجویان و دانشآموختگان در دانشکدهها و آموزشکدههای تابعه دانشگاه حمایت میکند. اهداف کلی کانونهای شکوفایی و خلاقیت عبارت است از:
• ایجاد بستر مناسب جهت تجاری سازی دستاوردهای پژوهشی
• ایجاد زمینه کارآفرینی و ثروت آفرینی و گسترش نوآوری و خلاقیت
• ایجاد فضای لازم جهت گسترش و رشد واحدهای دانشبنیان و مهارت محور
• ایجاد بستر مناسب جهت ایجاد فرصتهای شغلی مناسب برای کارآفرینان و دانش آموختگان دانشگاهی
• افزایش رونق اقتصادی محلی مبتنی بر فناوری های نوین
• تولید و توسعه محصولات فناوری های نوین با قابلیت تجاری سازی
• گسترش حضور فعال و موثر در مجامع علمی-پژوهشی ملی و بین المللی
مجوز کانون شکوفایی و خلاقیت در بهمن ماه 1397 صادر شده است.
حمایتهای کانون خلاقیت شکوفایی و نوآوری
- اختصاص فضای کار اشتراکی
- تخصیص منابع و تجهیزات لازم برای تحقق ایدهها و پروژهها مانند محیط کار، کامپیوتر، لوازم الکترونیکی و نرمافزارهای موردنیاز، اینترنت پرسرعت و ....
- زمینهسازی و تقویت همکاری، تعامل و شبکهسازی جهت اشتراک ایدهها و نظرات اعضا و همکاری در حل مسائل
- برگزاری کارگاهها، کنفرانسها و دورههای آموزشی موردنیاز نوآوری و راهاندازی کسبوکار
- حمایتهای مالی
فضای کار اشتراکی، یک مدل ارائه خدمات به کسبوکارها جهت تأمین دفتر کار اشتراکی برای افراد مستقل یا گروههای رشدی میباشد.
ویژگیها و اهداف
- فراهمسازی زیرساختهای سختافزاری فعالیتهای پژوهشی
- قابلیت استفاده به صورت فردی یا گروهی
- مؤثر در همافزایی و شبکهسازی به منظور تبدیل ایدههای ذهنی به مدلهای کسبوکار
- فرصتی برای تبادل اطلاعات و تجارب
- کاهش هزینهها نسبت به کسب و کارهای شخصی به دلیل استفاده مشترک از فضا و امکانات (میز کار، صندلی، اینترنت، دفتر جلسات، کنفرانس و ...)
شرایط پذیرش
1- دارا بودن ایده ی مناسب در حوزه فعالیت کانون و مبتنی بر فناوری و نوآوری، بدین معنی که ایده قابلیت ساخت نمونه اولیه محصول و یا خدمت را داشته باشد.
2-دارا بودن مدرک تحصیلی متناسب با سطح ایده
3- دارا بودن توان تخصصی و تجربی صاحب ایده
4- ایده محوری دارای توجیه اقتصادی باشد.
5- شفاف بودن مشخصات اقتصادی و بازار (بازار هدف، قیمت نهایی،....) و افق تجاری طرح